Social Items

Gambar Muzium Kapal Selam Melaka

Muzium ini dibina supaya nampak macam replika kapal Portugis bernama Flor de La Mar. Muzium Kapal Selam SMD Quessant jenis Agosta 70 di Kompleks Muzium Maritim Klebang dibuka kepada orang ramai mulai 1 Disember.


Muzium Kapal Selam Melaka Harga Tiket Apa Menarik Di Sini

Koleksi artifak sejarah negeri ini bertambah lagi dengan wujudnya muzium kapal selam yang sudahpun mempunyai 23 muzium.

Gambar muzium kapal selam melaka. Masuk ke muzium pasti akan nampak helikopter yang pernah digunakan TLDM. Kapal selam ini telah dibawa pulang ke tanahair oleh Kementerian Pertahanan Malaysia dan diserahkan kepada Kerajaan Negeri Melaka untuk diabadikan sebagai muzium di Kompleks Muzium Maritim Pantai Berlian Klebang Melaka. Kapal selam sebenar dan bukannya replika.

Kapal Flor de La Mar ini hanyalah sebuah replika jika anda meminati kapal selam dan ingin memasuki kapal selam sebenar. Di dalamnya muzium ini ada duit dulu-dulu. Terletak di Dataran 1Malaysia Klebang pembukaan Muzium Kapal selam SMD Ouessant jenis Agosta 70 milik Tentera Laut Diraja Malaysia TLDM pada 22 November lalu sudah cukup membuatkan rakyat negara ini terutama rakyat Melaka berbangga.

Satu-satunya negeri yang ada Muzium Kapal Selam yang betul-betul kapal selam. Rayyan tu dari melaka sampai pagi ni tak berbaju dia. Muzium TLDM adalah muzium yang wajib dilawati bagi peminat dunia ketenteraan.

Gambar menunjukan kapal selam Ouessant kelas Agosta sedang diangkut ke daratan Dataran 1 Malaysia Klebang Besar Melaka. MUZIUM KAPAL SELAM MELAKA Nov 11 2 Nov 17 1 Nov 21 2 Nov 22 1 Nov 30 3 Disember 12. SMD Quessant jenis Agosta 70 yang dibina pada 1979 diserahkan kepada Kerajaan Negeri Melaka untuk dijadikan satu lagi mercu pelancongan negeri Melaka.

Dan info di dalam kapal selam serta info bagaimana Malaysia mendapat kapal selam juga menjadikan kita lebih menghargai dan bangga dengan asset negara yang kita ada. Safe duit beli baju kat US. Bila tengok perubahan di Melaka memang lah banyak berubah tapi bangunan bersejarah masih dikekalkan.

Selain itu boleh melihat jenis pakaian yang digunakan oleh TLDM dan peralatan-peralatan yang digunakan oleh mereka. Kapal selam ini telah dibawa belayar dari Brest Peranchis ke perairan Melaka dengan pengangkutan Felda Transpot Services Sdn. Perolehan kapal selam FS Ouessant Agosta 70 milik bekas Tentera Laut Perancis.

Tarikan terbaru Melaka iailah pembukaan Muzium Kapal Selam yang diselia oleh Perbadanan Muzium Melaka Perzim. Perolehan kapal selam FS Ouessant Agosta 70 milik bekas Tentera Laut Perancis. Kapal perang ini Portugis gunakan masa depa serang Melaka pada 1511.

Kapal selam ini telah dibawa pulang ke tanahair oleh Kementerian Pertahanan Malaysia dan diserahkan kepada Kerajaan Negeri Melaka untuk diabadikan sebagai muzium di Kompleks Muzium Maritim Pantai Berlian Klebang Melaka. Kalau bercuti dengan kanak-kanak di Melaka Muzium Samudera semestinya perlu menjadi destinasi lawatan dalam jadual pelancongan anda di Melaka. Muzium Kapal Selam merupakan satu tempat yang korang kena pergi bila berkunjung ke Melaka.

Bila balik kapal depa karam kat selat Melaka. Diluar ada sebuah kapal yang telah dilucut tauliah. Untuk masuk kawasan ni dikenakan RM1 untuk dewasa dan free untuk kanak-kanak.

Bagi sebarang pertanyaan hendaklah dikemukakan kepada Kurator Kompleks Muzium Maritim Perbadanan Muzium Melaka Tel. Tak yah beli untuk dia beli untuk Afriena yang suka tukar baju. Hanya boleh dilihat dari luaran bahagian dalaman hany.

Turut dipamerkan ialah lukisan peta lama model kapal dan artifak berkaitan maritim dan perdagangan di MelakaIa merupakan muzium paling dilawati dalam Melaka dengan sebanyak kira-kira 20000 orang pengunjung sebulanFasa pertamaBahagian pertama menempatkan replika kapal kerakah Flor de la Mar milik Portugis pada Zaman Penjelajahan replika. Kali ini Ct nak kongsi gambar ketika melawat Muzium Kapal Selam di Pantai Klebang Melaka. Best masuk kapal selam nak nak udara dalam kapal selam tu sangat segartu jelah gambar yang mampu sbb nak pegang beg nak pegang camera nak pegang walkie talkie lagirakit 1 kepada rakit 2 hahaha.

Kapal selam antik untuk tontonan umum terletak dikawasan baru tambakan pasir di Pantai Klebang Melaka. Selepas menempuh pelayaran selama 31 hari dari pelabuhan Brest Perancis kapal selam seberat 1200 tan. Dan yang pasti selain Muzium Kapal Selam di Klebang inilah dia satu lagi tempat menarik di Melaka dalam kategori muzium yang akan membuatkan kanak-kanak lebih teruja kerana berpeluang merasai menaiki.


Muzium Kapal Selam Melaka Kapal Selam Sebenar Berada Di Daratan Lokasi Percutian


Show comments
Hide comments

Tidak ada komentar