Social Items

Bercuti Di Muzium Samudera

Berkeluasan sehingga 7000 kaki persegi dan terletak di dalam bangunan 2 tingkat sungguh banyak lukisan 3D yang boleh anda gunakan untuk beraksi di depanatasnya bagi menghasilkan gambar yang tak masuk akal tapi nampak real. Mana tidaknya muzium 3D ini rupa-rupanya adalah yang kedua terbesar di Malaysia selepas muzium 3D di Langkawi.


Pin By Nurul Akila On My Saves School Subjects Workbook Teachers

Tempat cuti yang best untuk aktiviti bercuti bersama keluarga di Melaka yaitu Muzium Adat Istiadat Malaysia.

Bercuti di muzium samudera. Korang kalau masuk bandaraya Melaka tak nampak kapal ni memang pelik sebab kapal ini terlalu besar dan ia adalah antara monumen Melaka yang kelihatan seperti sebuah kapal lama dan diletak di tepi. Isnin Khamis. Muzium ini merupakan replika kapal dengan reka bentuk asal kapal Portugis.

Tempat ini menjadi tumpuan kerana mempunyai sebuah kapal yang besar di tengah-tengah bandaraya Melaka yang menjadi tarikan utama disanaUntuk pengetahuan semua harga tiket untuk dewasa adalah RM5 sahaja yang boleh digunakan untuk. Muzium Samudera terletak berhadapan dengan Craft Centre atau Medan Samudera. Tiket berharga Rm3 untuk dewasa dan Rm1 untuk kanak-kanak.

Jalan Merdeka Bandar Hilir 75000 Melaka. Setiap bahagian didalam Muzium Samudera ini juga direka dan dibina mengikut kapal sebenar iaitu berpandukan Kapal Flor De La Mar. Pada pukul 1100 pagi kami telah bertolak menuju ke destinasi kami.

Ayah telah menempah sebuah hotel di A Famosa Resort. Maklumlah setiap tempat-tempat yang menarik tur berdekatan dan kita tidak membuang masa di jalan raya. Anda ada rancangan untuk bercuti ke melaka.

TIP-TIP BERCUTI DI MELAKA. Aik lain macam jer bunyinya. Untuk satu tiket masuk ke Muzium Maritim anda boleh melawat ke 3 muzium utama yang berdekatan iaitu Muzium Samudera Muzium Samudera Fasa 2 juga Muzium TLDM.

Mahathir Mohamad pada 13 Jun 1994. Rojak Sotong Besau Di Warung Hijau. Sebenarnya Alycia ada kursus 2 hari di Melaka.

900 am 900 pm. Paling menyerlah tentu sekali Muzium Kapal kerana ianya cukup unik dan menarik perhatian. Di sini terdapat Unit Kompleks Sejarah dan Etnografi juga Unit Kompleks Muzium Samudera.

PERCUTIAN SAYA DI MELAKA CONTOH KARANGAN Pada minggu lepas saya dan keluarga saya telah pergi bercuti di Melaka. Pagi Ahad tu tanya en Ajip dia nak hantar ke tak. Sebenarnya tak banyak masalah bila bercuti di Melaka nisemuanya mudah.

Jom bercuti ala Jepun di Hidden Hill Kundasang Sabah. Kalau tak Alycia nak tumpang kawan ajer. 900 am 500 pm.

Bayaran Masuk bukan warganegara. Melaka ialah destinasi pelancongan paling popular di Malaysia. Return to Destinasi Tumpuan dan Tempat Menarik Di Melaka Destinasi Pilihan Pelancong Muzium Samudera.

Melaka River Park Cruise. Satu tempat bersejarah di Melaka yang pasti membuatkan anak-anak anda sangat teruja untuk berkunjung. Muzium Samudera terbahagi kepada 3 bahagian iaitu Muzium Samudera Fasa 1 Muzium Samudera Fasa 2 dan Muzium TLDM.

MUZIUM SAMUDERA MELAKA Muzium Samudera berbentuk kapal Portugis MelakaMuzium Samudera merupakan replika kapal Flor de La Mar yang dibina pada awal tahun 1990 dan telah dirasmikan oleh Perdana Menteri Malaysia YAB Tun Dr. Keluar tol Ayer Keroh dah ada tempat-tempat menarik untuk di lawati di Melaka ni seperti Mini Malaysia Zoo Melaka dan Taman Buaya. Sebuah tempat yang semua orang perlu pergi apabila tiba di Bandaraya Melaka iaitu Muzium Maritim atau Samudera.

Apa yang menariknya di Muzium Samudera ini dipamerkan perkembangan perdagangan bermula dari zaman kegemilangan Kesultanan Melayu Melaka sehingga zaman Penjajahan Portugis Belanda Inggeris dan Jepun keatas Tanah Melayu menarik bukan. Dapatkan foto kece di tempat ini untuk kenangan bercuti di dataran Melaka bersama orang tersayang. Terus bawak kereta lagi korang follow Bandar Melaka korang akan jumpa le Melaka River Cruise Menara Taming Sri Jonker Walk Muzium Samudera dan Dataran Pahlawan.

Kos untuk kami naik Menara Taming Sari adalah berjumlah RM5600 untuk lebih kurang dalam 7 minit berada di atas. Muzium Samudera ini terletak berhampiran muara Sungai Melaka iaitu kini dikenali sebagai Jalan Quayside. Klik sini untuk tempat menarik di melaka yang percuma.

Pastu terus en Ajip kata siap-siapkan lah barang Adam. Klik sini untuk tempat menarik di melaka yang percuma. Nikmati pelbagai macam koleksi best di museum ini tempatnya yang instagenic juga menarik untuk bergambar.

Didalamnya terdapat dua buah muzium iaitu Muzium Kapal dan Muzium Maritim. Muzium Samudera terletak di Jalan Quayside berhampiran muara Sungai Melaka. RM300 Kanak-Kanak dibawah umur 12 tahun.

Jalan-Jalan Melaka Muzium Samudera. Jika anda ingin bercuti dan melawat tempat menarik yang ada di negeri ini elakkan musim cuti sekolah atau cuti umum. Jom tengok senarai tempat menarik di melaka terkini utk 2021.

Muzium Samudera sebenarnya merupakan sebahagian daripada Muzium Maritim. Dewasa Rm 300 dan Kanak-kanak Rm 1oo. Ini kerana pada jalanraya akan sesak dengan kenderaan hotel dan resort hampir semuanya akan penuh dan anda terpaksa beratur panjang untuk melawat tempat menarik.

Jumaat Ahad. Jom bercuti ala Jepun di Hidden Hill Kundasang Sabah Yang merindui suasana Jepun atau nak bercuti acah2 Jepun tu korang wajib datang singgah di sini d. Untuk entry kali ni Ct nak kongsi gambar di Muzium Samudera Flor De La Mar.

Kapal ini dibina pada tahun 1990 replika kepada kapal Portugis iaitu Flor de La Mar. Selepas turun dari Menara Taming Sari Sha dan keluarga berjalan kaki menuju ke Muzium Samudera atau Muzium Maritim. Perjalanan yang tidak dirancang sebenarnya.

Lepas je korang bersiar-siar dengan river cruise bolehlah mendalami peninggalan sejarah dengan memasuki Muzium Samudera atau Muzium Kapal yang terletak di Jalan Merdeka. Klik sini untuk maklumat lanjut. Selepas dua jam kami tiba di sana.

Jom tengok senarai tempat menarik di melaka terkini utk 2021. Terus packing-packing barang Adam. Kalau bercuti dengan kanak-kanak di Melaka Muzium Samudera semestinya perlu menjadi destinasi lawatan dalam jadual pelancongan anda di Melaka.

Ia bertujuan menggambarkan tentang peranan negara Malaysia dalam sejarahnya sebagai pusat perdagangan masa lampau melalui Kesultanan Melayu Melaka dan perkembangan kegiatan maritim serantau sepanjang zaman kesultanan tersebut serta. Muzium Samudera Kalau nak feeling naik kapal laut besarjangan lupa mengunjungi Muzium Samudera. Muzium Samudera terletak berhampiran muara Sungai Melaka di Bandar Raya Melaka negeri Melaka Malaysia.

Lokasi percutian bersejarah waktu malam sangat best. Dan yang pasti selain Muzium Kapal Selam di Klebang inilah dia satu lagi tempat menarik di Melaka dalam kategori muzium yang akan membuatkan kanak-kanak lebih teruja kerana berpeluang merasai menaiki. Terdapat banyak muzium di sini sampai penat kaki menapak keluar dan masuk Muzium.


Baba Nyonya Heritage Muzium Melaka Tempat Sejarah


Show comments
Hide comments

Tidak ada komentar